Op 12 en 13 mei was er in het Belgische Mettet de 2e manche van het ERX kampioenschap. Michael kwam er vol vertrouwen aan de start en rekende op een mooie prestatie voor het talrijk opgekomen Belgische publiek. En met 27 deelnemers in de SC ERX klasse was het een “vol huis”
De eerste meters op het circuit waren op vrijdag tijdens de vrije trainingen, Michael maakte zoals iedereen hiervan gebruik om de auto af te stellen om een zo goed mogelijk compromis te maken want het circuit van Mettet is met zijn korte chicanes en 2 rechte stukken niet van de gemakkelijkste. De betrachting was om voor de eerste keer de semi’s te halen, van dan af is alles mogelijk.
Tijdens de heats op zaterdag was het warm en droog, de start in Mettet is altijd een beetje gedrum om uit de buurt van de muur te blijven en tijdens heat 1 start viel de motor even “dood” voor een sec. MDK kon dit mooi herstellen en dook toch als 2e de jump af terwijl Barbossa zijn Peugeot op zijn dak legde. MDK reed de heat uit op een 3e plaats, tijdens de race moest hij Thomas BRYNTESSON nog voorlaten op het rechte stuk. “Ik mis power op het rechte stuk, ze rijden zo van mij weg” aldus MDK
De start van heat 2 was ook van hetzelfde laken een broek, gedrum om uit de binnenmuur te blijven. MDK had er een akkefietje met de collega’s maar kwam toch als eerste naar de jump.
Heat 2 werd afgesloten met heatwinst, maar door het startgedrum en het power tekort op het rechte stuk werden er een paar kostelijke seconden verloren en sloot MDK de zaterdag af met een 02:57.072 als 14e tijd. Na de 2 heats stond Michael op een 12 plaats algemeen, dus net binnen de semi finale plaatsen.
Werk aan de winkel voor de crew om de auto beter te maken voor de heats op Zondag, vooral aan de motor moest gewerkt worden om het tekort aan “rechtestuk” power op te lossen.
Zondag 13 mei, bij het wakker worden zagen we dat het weer totaal was omgeslagen, van een zonnige zaterdag naar een regenachtige Zondag. De baan lag er vochtig bij en het onverhard vettiger. Dit kon wel eens in de kaart van MDK spelen, want dan komen de grote power motoren minder tot hun recht.
Heat 3 en 4 verliepen zeer goed voor MDK met een 9e en 10e tijd verzekerde MDK zich van een plaats in de eerste semi finale !
In die semi ging het er minder aan toe, tijdens de start kwam MDK in het gedrum terecht en moest aansluiten op plaats 5, dichter komen zat er niet meer in en zo sloot MDK zijn race af met een 5e plaats in semi 1.
Onderstaand nog een fotoalbum van Mettet.